» Kolik

Ha koll på vattnet hos era hästar! Vi har haft tre kolikhästar i stallet under ca 2 veckors tid.. Detta är nog på grund av att vattnet i hagarna fryser och är iskallt så hästarna helst inte dricker det. Så jag uppmanar verkligen alla att se till att sina hästar dricker. Jag gav min häst betforvatten idag vilket han drack gladeligen (klart, det är ju gott!). Superlätt att göra, häll betfor i en vattenhink, fyll med vatten (så mycket ni vill ha i hinken). Vänta en stund så att betforen hinner svälla och lämna ifrån sig sina goda partiklar så att säga haha :) Använd helst varmare vatten då det går fortare.
 
Men ja, nu när jag fått det sagt så är det andra dagen och min första dag som hemma behandlare. Det gick bra, man känner sig lite tafatt nu i början när det är något nytt och man måste känna musklerna för att veta var man ska massera så det blir rätt. Och idag blev det en promenad ut i mörkret med hästen, innan det så blev det massage och stretchning.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback