» Ordningen är nästan återställd!

Hästen är som sagt hemma, jag kan åka till stallet som vanligt och krama om min häst och se han pigg igen. För det var han verkligen inte när jag såg han senast stackarn... Hade jätteont och mådde allmänt dåligt! Men nu äter han hö med god aptit, dricker massvis av vatten och har det bara väldigt gott i boxen. 
 
Ska ner imorgon vid lunch då jag bara har två hönät just nu så det blir ett väldans åkande fram och tillbaka. Men ska försöka hitta ett till finmaskigt hönät i någon butik snart så jag har det ur världen iallafall. Det första Ljúfur gjorde var att gå fram till slickstenen i boxen, det var verkligen det första. Men salt är bra så jag säger inte att det är dåligt med det ;) 
 
Planen ser ut såhär framöver med Ljúfur: Nästa vecka på måndag ska klamrarna vid såret (där han öppnades) tas bort, och nytt bandage på då. Sedan ska han ha bandage några dagar till, kanske en vecka. Sedan kan man ta av det och han kan vara utan. Då har det gått två veckor av fem, så då är det fortsatt boxvila i tre veckor. När de veckorna gått kan jag om jag vill ha honom i en liten hage ute, om jag hittar en bra vill säga. Och in på nätterna helst. Sedan kan jag även börja sätta igång han i skritt från marken, longering, tömkörning eller annat. Så nu fokuserar jag på dessa två första veckorna och sedan tar jag allt som det kommer. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback