» Ljúfur...

Tänkte bara berätta en liten snabb sak. Detta med kolik och tamrvred är nog det värsta vi varit med om i sjukväg så att säga. Kunde aldrig tro att detta kunde hända mig och min häst faktiskt, så tänker nog alla som varit med om liknande eller andra hemska saker. Men shit happens som man säger och det är inte mycket man kan göra åt det mer än att försöka göra allt bättre så att säga..
 
Han har aldrig riktigt varit en häst som skadar sig mycket mer än små bitsår här och där från lek i hagen. Men när han väl skadat sig så har han skadat sig rejält! Varje gång.. Eller okej, två gånger.. Första gången var när han var liten och vi nästan precis köpt honom, då gick han och bröt käken i hagen på något jäkla vänster. Ett par av undertänderna (på en rad) stod rätt ut så det hade bildats en jättefoderficka! Svårt att förklara riktigt hur det såg ut men.. Tänderna stog iallafall nästan rätt ut. Och det luktade något så otroligt äckligt!! Och det hemska var att tänderna inte hade förflyttats förrän ett par dagar efter så vi hade ridit när hans käke var bruten!!!!!!! Fy fasen vad hemskt....
 
Men vi åkte ner till Slöinge där han opererades och stanna ett par dagar. Han fick en stålvajer så att säga för att hålla tänderna på plats. Detta var antingen innan jul eller innan min födelsedag, jag tror nog det var innan jul... Men när vi åkte ner så stormade det, något så otroligt mycket så det var riktigt läskigt! Han fick stanna ett par dagar och vi fick hämta hem honom dagen innan jul. Vilket var väldigt skönt att få hem honom då.
 
Ljúfur återhämtade sig otroligt bra och även då hade han boxvila.
 
Och nu har han blivit sjuk igen, denna gång ingen skada på så sätt utan en skada i kroppen. Men han börjar återhämta sig otroligt bra nu med, så detta visar att min häst har väldigt bra läkekött och vill verkligen leva och komma igång igen! En sån jävla (ursäkta språket kämpe!! Så duktig och han är så tålmodig. Det är skönt att han blir lite extra gosig när han har boxvila. han blir även väldigt pratglad ;)
 
Nej, nu ska jag inte tjata mer om mina och Ljúfurs otrevligheter och otur!
 
Huvudsaken är att han blir bra igen och det kommer han bli, som sagt så kämpar han på och han är så duktig och så jäkla bäst bara!
 
Såhär såg han ut idag innan veterinären kom, han anade väl något..
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback