» Bara massa sjuk-inlägg

Känns som jag bara babblar på om min stackars häst på bloggen. Men eftersom bloggen handlar om mig och Ljúfur så får det faktiskt bli så nu. Detta är hans resa till tillfrisknande så att säga. Och de som vill får följa med.
 
Detta år kommer alltså inte bli ett tävlingsår nu för vår del faktiskt! Mitt första år som senior och vi får stå vid sidan om och titta, men det är faktiskt lugnt för min del. Ett litet tävlings-sabbats-år, vad vet jag, kanske blir en mindre tävling i höst om läkningen går som den ska. Men man ska ju också tänka på att det är mycket muskler och nerver som ska bindas ihop igen i magen där de skurit så det tar ju sin lilla tid! Så kanske i augusti så kan jag sätta mer press på honom och rida mer som vanligt. Men innan dess kommer jag inte rida förrän i maj, och då blir det skritt och första tiden barbacka. Innan maj så kan jag göra lite markarbeten så länge, longering, tömkörning, trickträning och sådant. Så det ska bli kul att bygga upp vårat band allt mer! För det gör man ju, när man får umgås med hästen så mycket som möjligt och gör olika saker ihop :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback