» Tricks up his sleeves

Ja att jag tränar trickträning med Ljúfur är ju ingen hemlighet, men funderar lite på om jag verkligen sagt de sakerna han kan? Om jag har gjort det så blir det en repris, om inte så är det ju bara bra! :) 

Han kan:
Buga - på två olika sätt, huvudet mellan frambenen (på ett knä) och huvudet framför frambenen så att säga.
Lyfta på frambenen på kommando.
Spansk skritt - kom till efter att jag lärt han att lyfta på frambenen.
Pussas.
Kramas. 
Skaka på huvudet.
Snurra - nyinlärt.
Tränas löst i en volt runt mig i paddocken - om han inte är för pigg så kan jag släppa honom löst och träna utan någonting på volten runt mig.
Yoga.
Lägga huvudet på min axel.

Tror det var allt så att säga, kommer jag på någonting mer så får jag väl skriva upp det haha! Men någonting jag inte kommer lära honom är stegring och eventuellt lägga sig ner, känner mig mer säker på att lära han att lägga sig ner. Men först måste han kunna kompliment, och det är inte det lättaste måste jag säga haha! 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback