» Slapp-söndag

Idag känns dagen väldigt seg, det regnar ute och jag har i princip gjort det jag ska göra. Blev väldans trött iallafall och ligger nu i min soffa som jag inte kunnat vara i på ett tag då jag haft fullt av kläder och grejer i den, men nu är det rensat! Ska senare iväg och titta på Vængurtjejernas lag show inför lag sm och efter det blir det stall för min del. Beroende på vädret så rider jag en kortis ut i skogen, men om det åskar och regnar som satan så blir det mys och gos. Han ska iallafall in inatt och vila fötterna från det blöta, samtidigt vila magen lite och vara torr från regn som kan komma under natten. 

Gårdagens ridpass blev en uteritt med alla gångarter. Han tycker det är sjukt jobbigt att tölta då jag redan nu kräver att han ska ta ner huvudet i någon sorts form och inte bara upp med huvudet i liften och spring som han gärna gör vid ökad tölt. Så det blev kortare sträckor i tölt, kanske blev tölt tre gånger tills han slappnade av och inte hängde sig i händerna på mig och då var töltpasset avslutat hehe! 

Så idag blir det som sagt en liten uteritt i skogen beroende på vädret, ska nog även slänga på lite tjära under hovarna på honom så de verkligen torkar upp. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback