» Genomkörare av ryggmuskulatur

Dagens ridpass blev äntligen i paddocken, så längesedan jag tränade. Jag har bara försökt få upp konditionen på honom genom att rida ut på varierad terräng och olika länge. Men idag kände jag att det var dags att börja bygga ryggmusklerna lite mer. Kan nog inte vara stoltare över min häst än vad jag nu är, han gick superfint idag och kändes nätt och jämn i handen och inget stretande mer än när det blev för jobbigt. Men åh!! Galopp ner i arbetande form och även traven så gick han djupt med huvud och hals och fick även ett fint sväv i slutet i bägge varven på volterna. Galoppen var nog det jobbigaste för honom men började på volterna och fick honom att sänka sig där. Som lite 'roligt' samt träning samtidigt så tog jag ut honom på fyrkantsspåret men även där fick jag ner honom i en bra och fin arbetande form och med mycket beröm och sedan släppa en del på tyglarna i galoppen så blev det en lycklig häst! 

Nej, träningspasset idag var lyckat och funderar redan på vad jag ska göra under nästa pass.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback