» Veckoplanering - vecka 18

Onsdag: Ridning runt travbanan 15 minuter (skritt)
Torsdag: Longering över bommar (skritt och trav)
Fredag: Markarbete i paddock
Lördag: Vila
Söndag: Ridning i paddock 15 minuter (skritt)
 
Där har vi resten av veckans planering. Kanske ändras vad vet jag, men nu har jag iallafall något att gå efter.
 
Igår var alltså dagen som jag väntat på, 12 veckor efter operation så fick jag sitta upp på min häst. Det var någonting jag hade längtat efter! Så nu ska jag under ett par veckor skritta honom och jobba upp lite kondition och sådant, men otroligt försiktigt! Jag har ringt vet hon sa att jag skulle se det som att starta upp en häst som varit på vila eller varit på bete under en längre period. Och det gör det hela lite lättare att veta hur man ska göra osv. Så nu denna första veckan, fram till tisdag nästa vecka, så ska det vara helt kravlöst då jag rider. Skritt på lösa tyglar, lite halter för att få in feeling för det igen och variation mellan ridning och markarbete.
 
Åh jag är nog världens lyckligaste just nu! :D
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback