» Trea i V3!

Yes!! Dagen kunde nog inte gått bättre för mig och min fina häst! I uttagningen för V3 (den jag red först) så fungerade tölten till punkt och pricka! Så jäkla bra kändes det, traven likaså även om han kunde ha format sig lite till men skit samma nu ;) skritten är ju som vanligt, kort och tråkig trots att jag försöker träna på den då jag både rider ut och i paddock. Blir mer träning på det. Galoppen.. Ja.. Fick fel galopp den första fattningen, saktade ner och fattade igen, det blev fel igen, saktade av och fattade igen och där blev det rätt! Och då var det bara till att driva!! Sedan var det dags för ökad trav och det gick fort! :) hans trav är hans bästa gångart så det är ju klart att sen gick bra i det ökade.

Detta resulterade till att jag fick 5,53 i totalpoäng och hamnade på en tredjeplats i uttagningen!

Sedan var det dags för T8, visst det gick inte likabra i tölten där som första då det var lite jobbigt men vi kämpade oss igenom det och han var duktig ändå! Och då i T8 hamnade vi på 4,80 som totalpoäng och resulterade i en femteplats på uttagningen och alltså final.

Jag kände dock att han hade inte orkat rida både T8 och V3 finalerna och kommit bra till i någon så jag strök mig faktiskt från T8 och satsade på V3!
En bra plan måste jag säga då jag slutade som trea i V3 med gul rosett och en liten pokal i glas :)

En otroligt bra dag! Och när vi höll på att göra oss redo för hemfärd så stod han mer eller mindre och sov medan vi fixade, lilla snutt :) väl hemma fick han en liten promenad där han nöjt kunde skaka på sig och sträcka på benen. Han fick även en liten dusch för att bli av med svetten som han hade samlat på sig under dagen, och sedan ut i hagen med kompisarna för att bara njuta!

Mycket nöjd tjej är jag över min häst och mig själv!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback