» Tjockheten ska bli normal.

Just nu är Ljúfur lite småtjock faktiskt.. Fattar inte hur han kan gå upp i vikt så jäkla lätt! Visst, han är andra i rang i hagen och äter väl lite för mycket hö när de nu får det, men så fort och så mycket kan han väl inte gå upp? Jag rider och tränar honom i princip varje dag om inte han har vilodag vilket han har max 2 gånger i veckan beroende på hur hårt han tränats. Blir väl att stå i en liten banthage, gå in på natten och träning på hög nivå nu dessa sista dagarna innan tävlingen. Banthage låter väl helt hemskt men det är en lite mindre hage med mindre gräs där jag kommer ställa honom när jag kommer till stallet på dan. Så han kommer innan att stå med sina kompisar på dan och sedan stå själv och få lite hö så han får något i magen (känner mig elak annars).
 
Men det brukar faktiskt hjälpa! Han brukar få en fin form efter bara tre dagar på det viset och jag hoppas att det hjälper nu med. Sedan ska vi försöka hålla den vikten!! Det blir en utmaning i sig.
 
En gammal video från avskrittningen härom dan efter ett träningspass.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback