» Rakning

Jag har länge tänkt att 'Detta året ska jag raka Ljúfur!' Och sen så blir det aldrig så, så nu tänker jag samma sak igen och ska verkligen se till att det händer. Har dock aldrig gjort det förut, har ingen som helst erfarenhet om att raka en häst så jag kommer ju lätt att behöva hjälp. Tur att vi har människor i stallet som är vana vid det. Undrar bara hur Ljúfur kommer att reagera då han är väldigt känslig med ljud och saker an inte riktigt är van vid, blir väl att stoppa bomull i öronen på honom (fast han gillar inte att man tar på öronen heller riktigt). Får försöka fundera ut något! Men snart blir han iallafall en halvrakad häst :) 

Men idag däremot så blir det skoning för hästen! Det var på tiden då hans skor har börjat bli lite lösa.. Är grymt glad att dem inte flög av under tävlingen i lördags men då var dem inte så lösa som de blev dagen efter. Så nya dojor till honom tjoho. 
Undra bara om jag hinner ner till stallet innan för att rida en liten sväng.. Vaknade för inte så längesen och nu fastnade jag ju vid telefonen så jag blir aldrig klar. Så, nej! Ska jag hinna det så måste jag sluta skriva här och sluta hålla på med telefonen. Så enkelt är det :) 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback