» Fredag den 13:e

Nyss hemkommen från en super-rolig eftermiddag hos min kära bästa vän i Stall Gneisti. Blev uteritt med två av hennes stallvänner samt oss två.
 
Och självklart när man väl tittat så man inte ska ha någon fodring så har man det!! Jäkla otur man ska ha då. Trots att det är fredag den 13 idag så har jag alltid otur haha! Så denna dagen gör inte det hela sämre eller bättre för det. Har glömt max en gång innan en fodring! Jag glömmer aldrig fodringar så detta stör mig något så otroligt.
 
Men tillbaka till verkligheten. Dagen var som sagt väldigt bra, och att ta med sig Ljúfur på äventyr bara sådär är en bra övning för mig och för Ljúfur faktiskt. Det lite roliga med Ljúfur är att han gärna går på transporten hemma utan problem, och sedan när jag skulle hem från där jag var så ville han inte gå på haha, som om han inte ville lämna Lýsir (som är hästen Amanda, min bästaste vän, rider). Gullepluttar, Ljúfur gillade Lýsir och Lýsir gillade Ljúfur! Perfect match! Härligt att min häst kan bidra med en lugnande känsla till den annars piggelino hästen Lýsir när han går bakom och nära Ljúfur. :)
 
Imorgon blir det stall och en tur till Olofsbo! Blev inget Olofsbo idag som jag först trodde faktiskt (Olofsbo är sommarstället i Falkenberg).
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback