» Bloggeri-bloggens

Nu får jag återigen skärpa mig! :) jag har ju såklart varit i stallet och ridit alla dessa dagar som jag inte skrivit (inte alla dagar). Och det är nu de senaste tre gångerna som allt känns jäkligt bra för en gångs skull! Jättebra faktiskt, han lyssnar, han flyttar sig från skänkeln snabbt när jag ber honom att göra det. Tölten släpper, kan rida kort till ökat sedan tillbaka till kort utan större problem. Just nu inför tävlingen nästa vecka så tränar jag mest programmen jag ska rida samt mjukgörande varje gång jag börjar ett pass. Mycket skritt med sidoförflyttningar samt volter för att göra han mjuk och böjlig och lyhörd. 

So far so good som sagt men allt har inte varit frid och fröjd, vi har haft våra dispyter jag och Ljúfur, men vi arbetar oss igenom dem och växer oss starka tillsammans och vårat band blir bara starkare! Jag litar på honom och han litar på mig, min finafina häst. 

Täcke på efter ett jobbigt, svettigt pass på travbana och lite i paddocken! :) 

Man får en riktig boost när någon säger att det man gör ser bra ut! En i stallet, som också är domare på de flesta tävlingar jag är på, sa att det ser riktigt bra ut i tölten och det gör mig lycklig och jag gör något rätt! Skönt att det inte syns hur mycket jag kämpar med att hålla honom och trycka och allt där omkring för de som bara ser på! :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback