» Älgig ridtur

Dagen började som sagt tidigt, var i stallet från tidig morgon till lunchtid. Och jag hann faktiskt med allt som jag skulle göra! Och lite extra (som att sopa hela stallgången i Stora stallet då det såg hemskt ut) och en ridtur i skogen barbacka och bettlöst! En sån jäkla härlig känsla när man litar på sin häst så pass mycket att man kan rida ut i skogen bettlöst OCH barbacka.
 
En sak som jag märkt några gånger är att min lilla häst är en väldigt bra älghäst. Alltså, låt mig förklara: en häst som känner när en älg är i närheten, visar det och sedan inte blir rädd när man träffar på en. Älghäst.
 
För det var precis det jag gjorde. Träffade på en älg som vi skrämde lite så den sprang ut framför oss och ner i en skog. Skogen som var så fridfull innan (se första bild nedan) förändrades till något så mycket roligare. En väldigt fin älg måste jag säga att jag såg. Ljúfur är så duktig och står ut med mig när jag bara vill stå kvar och titta på den, samt försöka ta mig närmare. Två gånger så närmade sig älgen oss nyfiket. Första gången blev jag lite fundersam på om den skulle attackera eller inte så la bara en volt runt ett träd och älgen stannade upp. Sedan andra gången gick den ännu närmare, jag sa "HO!" eller något, ett ljud iallafall, så den inte skulle komma alltför nära då det ändå var en ungtjur.
 
Har två bilder på älgen nedan :) En på älgen när den stod i solen och var rätt nära, sedan på Ljúfur och älgen! :D
 
Jag är väl medveten om att det inte är många hästtjejer som får för sig att leta älg eller när man väl ser en att man försöker rida mot den.. De flesta vänder helt på klacken och går/springer därifrån med hjärtat i halsgropen. Och andra (jag) är så sjukt fascinerad av älg så jag bara känner att jag vill tämja den haha!
 

 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback