» Markarbete är dagens grej

Idag blir det, precis som rubriker säger, markarbete med lille Ljúfur. Antingen lös eller "infångad" ;) Har inte riktigt bestämt mig på den fronten ännu! Men det brukar gå bra vilket som, får han lätt att sänka huvudet i trav och arbeta med ryggen lite mer även om han är lös i rundvolten med mig, men får han även sänkt med rep och annat.

Så bara att bestämma! Efter det ska jag iallafall leta julklappar till mina föräldrar, mina systrar har redan sina klara här hemma så det är bara mina två päron kvar. Jul... Tänk att det snart är en månad kvar till julafton! Det är 18 november, känns fortfarande som mitten av hösten. Förra månaden var det som att det var sensommar. Sjukt! Men det känns ändå bra att köpa klart allt nu inom kort så man slipper stressen sedan, för det är såååå typiskt mig. Och Ljúfur ska ju få något också såklart! Det får bli massa gottigheter (som jag tror jag nämnt i ett annat inlägg) och massa kärlek. Och kanske en ridtur i snön, om det kommer någon vill säga.
 
En bild från november månad 2008. :) Snö då iallafall!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback