» Gekås Ullared

 
 
Idag blev det shopping i Ullared, blev lite shopping där. En ny gängtapp (för broddhålen i Ljúfurs skor), en ridluva (som man har under hjälmen som går runt hela huvudet och gör en varm), täcke, julklappar till mina två systrar så nu är jag klar med dem och bara mina föräldrar kvar i familjen. Ljúfur kommer väl få en grimma i julklapp ;) Nej men massvis av gott!
 
Sedan blev det inte mycket mer fakiskt, reflexer har jag, grimmor har jag definitivt (även om jag såg en idag på Ullared som var jättefin, men fanns bara i ponny-storlek). Schampoo och balsam till mig själv blev det också. Och ett par jobbar där det står Hot Chocolate på.
 
Så idag blev det stall-ledigt för mig och ridledigt för Ljúfur, han står inne nu inatt då mina snälla stallkompisar tänkte på honom också när de skulle ta in sina egna då det skulle regna igen (de står ju annars ute dygnet runt men har knappt fått en chans att torka upp!). Så imorgon blir det stall och ska nog rida ut en längre runda, trots att Ljúfurs kondition inte är den bästa just nu så får han ta sig i kragen och stå ut med en lång uteritt, det gör han bara gott!
 
Min kära mor ska till Ullared med vänner i helgen, så då ska jag skicka med en liten inköpslista av vad som jag kan tänka mig att "få". Då jag just nu inte har mycket pengar och hade en liten budget för denna gången så kunde jag tyvärr inte köpa allt jag behövde och ville ha.. Prio ett är faktiskt ett regntäcke. Jag har ett ja, men det är lite stort och begagnat, vill gärna ha ett med lite fleece i då jag snart ska raka han igen (samma sätt som förra gången) då det nu knappt syns.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback