» Träning på G

Nu har jag börjat träna Ljúfur for real, han står inne lite på nätterna nu och ska göra det en vecka framåt sedan ut några dagar och sedan in igen på nätterna/dagarna. Han får inte bli fet detta året haha!
 
Idag blev det iallafall töltträning, lite volter först för att mjuka upp honom, och även sidoförflyttningar, flytta bak- och framdel och lite sådant till att till sist köra kort tölt på volt några varv och sedan fyrkantsspåret kort tölt (det han han svårt för då han bara vill springa haha). Men det gick riktigt bra! Gjorde detta i bägge varven några gången och det sista blev att smyg-öka till att öga fullt ut till att sakta ner till kort tempo och sedan "normal-tempo". Gick bättre än förväntat måste jag säga, dock vill han fortfarande gärna springa fortare än fortast och det går ju inte alltid för sig.

Imorgon blir det nog att klättra i våran klätterbacke i skogen bredvid, sedan söndag uteritt till sjön. Någon dag snart får det bli markarbete då han måste lyssna lite bättre på min röst än vad han gör just nu för tillfället då han gärna "fjompar" sig..

Fina hästen börjar arta sig för tävlingssäsongen iallafall! Nu jäklar ska vi köra så det ryker på Lag Sm, det är vad jag satsar på just nu och hoppas verkligen det går bra för oss iallafall, men det tror jag! :)
 
 


Wilma Karlsson
14 Juni, 2013 - 21:14

Sååå jäkla fina är ni! och så himla duktig du är! Nu hoppas vi vinna Lag-SM, fast vi har tufft motstånd! ;)
Nu kör vi!! :D

Svar: Awh tack! :D Ja nu kör viiii! :D
Julia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback