» Mini-vila

Hästen har fått sig en liten mini-vila veckan som gått, kommer även att få en halvt aktiv vila denna veckan som kommer. Känner att det är behövligt för honom att faktiskt bara få vara häst ibland också, dock kan jag inte hålla mig ifrån stallet och att ta in och ge honom kärlek, men det får han ta! Måste ju torka honom lite nu under dessa regniga dagar som jag nämnt innan, och spraya hans hovar osv., samt bara ge han massvis av kärlek.
 
Försöker planera in mina kommande månader fram till tävlingssäsongen, svårt men det blir nog massvis av träningar för Frida, hon har inget val haha! :) Blir fokus på kondition till en början då den alltid tappas vid vilorna han får. Sedan får vi se hur det är med hans dumma beteende som jag kallar det, det där med att han blir så sjukt stark i handen. Blir kanske träning för olika tränare för att se vad de säger och ser och eventuellt känner om de testar honom lite.
 
Men det ska bli bra!
 
Och på tal om nästa år så kommer min fina fylla dubbelsiffrigt! Han blir nämligen 10 år gammal. Kommer bli storkalas med god tårta till hästen och en härlig uteritt då skulle jag tro med bara massa galopp och ökad tölt, precis som han vill! Tänk att jag haft honom i 6 år redan! Köpte honom 2007-12-07! Då blev den finaste treåringen min :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback