» Tidigt eller sent

Då vi har det varmt här nere där jag bor just nu, så får jag rida antingen tidigt eller sent för att undvika den värsta värmen. idag red vi bara i skogen för att hålla oss i skuggan, mest för Jaxens del, tror Ljuffe klarar att bli lite varm och svettig, lite jobbigare för Jax. 

Imorgon blir det att rida ut en bra bit tänkte jag, grästjockisen behöver röra på fläsket lite grann nu så han kan bli av med överflödiga kilon. På lördag ska vi åka iväg hoppas jag för att rida hos en gammal stallkompis till oss, håll tummarna. 

Ljuffe kommer vila då och då i sommar, han har alltid hållit igång varje sommar, vilket jag ändå vill att han ska nu med, då jag vill åka ner till sommarstället i Falkenberg och gotta mig där då och då! Men Ljuffe kommer ridas ändå och hållas igång men ibland vila. 

(null)
Nyköpta fritidsbrallor.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback