» Krävdes lite tillsägelse

Igår gick han inte alls bra så då var jag inte glad på honom. Han fick kämpa och jag med! Avslutade igår när han gav upp lite och kände att nog med fightandet om viljan. 

Idag däremot gick han jättebra! Supersjuk och arbetsvillig. Arbetade på bra i skritten och kändes härlig i kroppen. Vi körde på lite galopparbete idag, värmde upp i skritt och trav med lösare tyglar så han skulle sänka sig i traven och det fick finfint! Sedan började vi galopp i höger varv, jobbade på riktigt bra måste jag säga. Vi galopperade på volten några varv sedan lämnade vi volten och tog två studs jag satte upp (alltså två lägre hinder efter varandra så han får hoppa och sedan hoppa direkt igen utan avbrott). Efter studsen så in på volten igen några varv och studs igen och samma två gånger till. Sedan bytte vi varv och gjorde samma där. Och som sagt, han lyssnade riktigt bra! Han försökte inte rusa efter hindren (vilket han kan göra för han tycker det är såå kul) och sprang i någorlunda form så han skulle få upp överlinjen samt jobba med rumpan. 

(null)

Lång dag, först jobb och sedan stallet, nu ska jag äntligen få sova och får sova en timme längre imorgon och sedan dags för andra jobbet några timmar. Imorgon står longering på schemat (ett icke exciterande schema men finnes i mitt huvud).



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback