» Söndag 4/5

Idag var det då sagt att jag ska rida i paddocken i skritt i 15 minuter. Men jag kommer nog variera mellan paddock och travbanan, för hur kul är det att gå runt, runt och runt i paddocken i 15 minuter? Inte så kul skulle jag tro. Men 15 minuter iallafall så kommer jag öka tiden nästa vecka och nästa vecka blir det att rida ut på vägarna i skritt så han får göra annat ;) skogen kommer sist när det gått en till vecka! 

Jag är så jäkla mesig när det gäller detta med att starta upp en häst igen, vet sa att jag kunde se det som att starta upp en häst som varit på vila eller bete under en längre tid. Det gör jag väl också lite, men ser det även som en häst som varit sjuk och nära på att dö. Och då känns allt så mycket bättre om jag bara tar det i en extremt lugn takt och inte påskyndar allt.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback