» Uttrycksfull




Vet inte varför just jag är så lyckligt lottat att ha en häst som Ljúfur :) Vad jag föll för först med honom? Hans ögon, faktiskt! Så sjukt stora, vackra och uttrycksfulla. De som känner honom måste faktiskt nästan hålla med. Han var inte gammal när jag köpte honom, och nu är han 9. Min fina pojk! Det jag lärt mig med häst har jag mestadels lärt mig under åren med honom.
 
Han må vara rund om magen, men som man säger så är det mer att älska! Och rund och go får han vara nu för nu är tävlingssäsongen slut och nu blir det lite små träningar då och då, men mestadels bara rolig ridning! Till vintern blir det att galoppera i snön och bara ha det roligt.
 
Nu till helgen förresten så blir det eventuellt att åka till Olofsbo i Falkenberg (där vi har sommarstuga) och rida på stranden, någonting vi aldrig gjort förut och det hade varit en grymt rolig grej att uppleva med Ljúfur! Så om någon inte är upptagen på lördag och eventuellt söndag så hör av er! (Någon jag känner såklart) Så samåker vi. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback