» 'Börja om'

Nu är det dags för segträning för min och Ljúfurs del! Detta då han fått för sig en sak som inte alls är så bra för varken min eller Ljúfurs del.. Han har blivit lite stum i munnen och bara vill springa... Detta har bara kommit faktiskt utan någon större anledning. Jag har alltid ridit med lätta hjälper och mest med röst, och när det behövs så blir det tyglarna.
 
Så nu kommer det roliga med ridningen att börja om helt från början, nästan.. Blir skrittlektion senare idag och sedan om ett tag så kan vi uttöka till att traven och tölten kan få vara med också. Förhoppningsvis kan vi lägga upp en plan tills hans vintervila kommer så vi kan få bort detta äckelbeteende innan dess. Då kommer jag bli lycklig!
 
Han må se väldigt nätt och fin ut för folk som tittar när jag rider, men det är en pina just nu, för jag sitter verkligen och håller och håller och håller, driver för att försöka få han att släppa på det viset men för det mesta så bara han springer fortare och ignorerar mina hjälper. Ibland släpper han vid drivningen men ibland (för det mesta) så gör han inte det.. Han har sina dagar så han lyssnar sjukt bra och då ger jag kan alltid överdrivet med beröm och annat men sedan kommer dagarna då man verkligen känner att ridningen inte går framåt alls! :(
 
Så nu håller vi tummarna för att detta försvinner så fort som möjligt!! :) Annars får han bli bortlämnad på träning hos någon duktig haha! Men helst vill jag lösa det själv.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback