» Kommer att behöva

Jag behöver egentligen ingenting mer nu till varken hästen eller mig själv! Men jag har nu tänkt sedan förra året att raka honom fram på bogen (alltså inte helt då han inte är van att ens vara rakad lite). Detta då han alltid på vintern blir så sjukt trött och svettig snabbt då han blir varm med all den päls han får. Så nu måste jag ju kanske leta täcken? Jag vet inte ännu men jag har bara fleece om något i stallet.. Väldigt många fleece täcken... Så jag behöver ett regntäcke och ett halvfodrat regntäcke eller om jag bara kör på ett halvfodrat regntäcke så slipper jag lägga ut så mycket pengar på fler täcken (smart!).
 
Jag har fastnat för ett vinrött som finns på Hööks då vinröd är Ljúfurs färg så att säga..
Detta täcke heter Regntäcke Basic Rain Thermo Master® och det är sjukt snyggt, har även sett det i det verkliga livet och inte bara på internet. Och det är fleecefodrat, inte för tjockt och otroligt snyggt! Kostar ju dock en liten peng så får väl börja spara redan nu tills rakningen är på G helt enkelt! Bara dem inte tar slut, då får jag beställa genom internet (det är jag bra på).
 
Men frågan är, behöver man täcke på hästar som inte är helrakade? Eller är jag nojig? Jag antar att det är min nojighet som sätter in...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback